Barnehage og joggetur

Posted on

I forrige uke sa jeg ifra til barselgruppa at jeg skulle på åpen barnehage på tirsdagen, og det var flere av dem som sa de gjerne ville være med. Jeg informerte om når vi pleide å være der, og hvor lenge det var åpent og hvor det lå. Jeg regnet med at det var nok info, så jeg avtalte ikke noe mer utover det. Men – surprise – surprise. Ingen av de andre kom. Det gjorde forsåvidt ikke oss noenting, for jeg syns åpen barnehage er superhyggelig.

Denne gangen så jeg igjen noen jeg hadde møtt tidligere, og det virket som om et par av barna kjente meg igjen. (Kanskje bare innbilning?) Uansett, så var det stor stas for både meg og unge, når en mor spurte om jeg kunne følge med på sønnen hennes litt, da hun skulle på toalettet en tur. Da hun kom tilbake hadde sønnen latterkrampe fordi jeg klovna meg til. Morsomt:)

Den ene damen som jobber der (pedagogisk ettellerannet) spurte om jeg jobbet med barn, for hun hadde sett at jeg virket flink med barn. Det gjør jeg jo ikke, men det er absolutt ikke uaktuelt for min del å jobbe i småbarnehage dersom vi må flytte en gang og jeg ikke finner meg en passende jobb. Babyer er gøy! Etter vi hadde vært på barnehagen en stund, så måtte Trym ta en liten lur, så vi tusla ut i det fine været, jeg fikk spist lunch, og så dro vi like så godt tilbake en liten halvtime til.

På kvelden hadde mannen fått et gavekort som skulle leveres til onkelen hans som bor på nordstrand og han sa han skulle sykle bort med det. Jeg spurte om ikke jeg kunne ta det med på en løpetur isteden. Og det gjorde jeg! Skriver utropstegn der, for løping – okey da, la oss kalle en spade for en spade – jogging er jo egentlig ikke noe jeg «driver med». Men det gikk forbausende greit. Ikke så fort kanskje, men jeg jogget hele veien til. Det jeg dog ikke hadde tenkt på før jeg satte i gang var at onkelen til mannen bor nedover mot mosseveien, og det betyr at jeg måtte oppover hjem igjen… Det gikk ikke like lett. Men, det ble 6km jogging, så jeg skal si meg fornøyd med det. Blir nok ikke siste turen, men neste gang tror jeg jeg vil satse på å løpe et litt mer variert, eller flatere terreng. 20140528-192541.jpg

Legg igjen en kommentar

