Nattavvending del 1

Posted on Updated on

Da var vi på hytta for å prøve å nattavvende ungen. Han får to grøtmåltid og litt frukt på dagen og spiser mer på natta en på morningen, så vi tenkte det var på tide. Dessuten hadde det vært digg om jeg fikk sove litt lengre perioder på natta.

Jeg var litt redd for hvordan det skulle gå, men ble veldig glad da mannen sa at jeg burde sove i et annet rom enn dem. (På andre siden av hytta) For uansett hva betydde det en natt med uavbrutt søvn for meg.

Jeg la meg litt over 22 og sovnet fort. Klokka 04.30 våknet jeg og var lys våken. Jeg sto opp og det var stille i hytta. Så da lagde jeg meg kaffe og fikk blogget litt før jeg hørte et skrik fra det andre soverommet. Jeg tenkte jeg skulle avlaste mannen så jeg tok Trym og ga han mat. I det jeg tok han spurte jeg mannen hvordan det hadde gått og han var overraskende positiv.

Ungen hadde våknet kl 22.30, 24, 01.30, 03.30 og 04.30, men hadde sovnet fort hver gang om han fikk vann eller kaninen sin. Hjemme har vi naboer tett inntil, så vi har stortsett gitt mat med en gang han har begynt å knirke, så det var fint å høre at han faktisk ikke gråt så lenge av gangen.

Så status: mye oppvåkning, men ikke så ille som fryktet. Godt måltid kl 05, en time våken, så sov vi videre sammen alle tre, stor porsjon grøt kl 08 og 6 timer sammenhengende søvn på meg:)

20140530-114243.jpg

Legg igjen en kommentar

