6 måneder! (Og Ekebergparken)

Posted on Updated on

I dag har det gått ett halvt år siden Trym ble født! Det er helt merkelig. Det har skjedd så mye det siste halve året, alikevel (kanskje derfor) så har tiden gått utrolig fort.

Vi var på 6 månederskontroll i dag, både hos lege og helsesøster. Legen sjekket det samme som ved 6-uker: lunger, ører, hals, testikler og hofter og alt så bra ut.

Hans vitale mål denne gangen var 8kg og 72 cm, så han er fremdeles lang og slank. Vi hadde en ny helsesøster denne gangen, som var mye lettere å snakke med enn den vi vanligvis går til) og hun lurte på om hun skulle sette oss opp på en ekstra kontroll for å sjekke vekt en gang i sommer, for kurven hadde flatet litt ut. Men vi fant ut at jeg heller kunne dra innom og sjekke selv. Jeg fikk tips om å ha en spiseskje med rapsolje i grøten hans, sånn at han får i seg mer fett og det et nok ikke så dumt.

Vi møtte underskogsmammaer etterpå og hun ene tipset meg om å bruke kokosolje, for det er like sunt og bra, og det kan gi en god smak på grøten. Det tenker jeg vi skal prøve.

Underskogsmammaene jeg møtte hadde ikke vært i Ekebergparken før, så vi gikk en runde der før vi satte oss på kafeen. De to eldste er ca 10 og 9 mndr og de har blitt små barn! Iallefall i forhold til Trym, så er de ikke babyer lengre. Jeg syns det skjer så mye med Trym for tiden, men tenk så mye som kommer til å skje de neste månedene. Uansett hva som er i vente så setter jeg utrolig stor pris på tiden nå:)

Edit: Trym fikk forresten middag i dag; restene av det vi hadde i går: grilla gresskar med smør, rosmarin, hvitløk, sitron og pastaskruer most sammen. Han likte det godt og spiste opp alt jeg hadde lagd til han:)

20140603-201830.jpg

Legg igjen en kommentar

