Pinse

Posted on Updated on

Som de mest observante kanskje har sett, så ble det ikke noen innlegg i går. Det var fordi jeg rett og slett var for sliten til å orke å poste noe, og mesteparten av gårsdagen var egentlig ingenting å ta bilder av. Vi brukte nemlig sykt masse tid på noe av det kjedeligste jeg vet. Bh-shopping. Jeg må ho ha undertøy til bryllupet og siden jeg skulle prøve kjolen i dag tenkte jeg det var best å ha riktig bh under. Og siden mannen var med kunne han ta Trym mens jeg prøvde. Men vi var, seriøst, innom alle undertøysbutikkene i Oslo, og fant ikke riktig størrelse. Arg! Fant heldigvis noe som kunne passe til slutt da, men helt perfekt ble det ikke. Oh well. Kjolen ble prøvd i dag, og den blir superfin, og det er jo det viktigste.

I løpet av den uendelige lange jakten var vi også innom en del gullsmeder for å finne ut om noen førte ringer i titan. Siden vi hadde sett et par på nett som vi syns var fine, så ville vi helst først se på hvordan titanringer så ut før vi bestilte. De to første vi var innom sa at de ikke hadde det, men den tredje butikken sa at det førte de ikke lengre, for titanringer er umulige å endre på størrelsen på, og siden man jo gjerne forandrer fingerstørrelsen gjennom et ekteskap (=gjennom resten av livet) så måtte man evnt kaste de (null gjenbruksverdi) og kjøpe nye. Det argumentet hadde vi ikke tenkt på.

Vi kastet dermed tanken på titanringer med en gang og så på hva de hadde der. Det endte med at vi etter (relativt) kort tid gikk ut med en bestilling på gifteringer i hvitt gull:)

Etter vi hadde vært rundt i byen i ørten timer med en relativt grinete unge (han klarte ikke sove så mye han egentlig burde med all stopp og all lyd i byen) så dro vi til bursdagen til ei venninne. Hun hadde grillfest med store og små, og tanken min var å bli der en stund etter at mannen gikk hjem med barnet. Men jeg var så sliten at det ikke var noe poeng. Jeg var hjemme allerede kl 20 og det eneste som var riktig å gjøre var å se tv-serier.

Jeg føler litt at det er det jeg vil i kveld også, selv om dagen i dag har vært veldig mye roligere. Vi har vært hos foreldra mine og fikk blant annet innviet stolen til Trym. Vi bruker fremdeles new-born setet på tripp-trapp stolen her hjemme, men det var helt klart at det trenger han ikke lengre.

Vi kom til kaffe og kake og gikk en tur rundt Nordby-tjernet etterpå. Der fikk Trym sitte i babybjørnen mens mormor bar og han fikk dyppet føttene i vannet. Det så ut som han var mest interessert i å observere alt som skjedde rundt han, men det var ingen protester til tross for det kalde vannet.

Turen ble nokså lang fordi vi så etter grøt også. Det fant vi ikke i noen av de søndagsåpne butikkene. Så vi tenkte at havregrynsgrøt sikkert kunne være like så greit, så lenge vi moste det litt ekstra. Men det kom rett ut igjen. Trym spytter skjeldnt ut mat, men i dag ville han verken ha det eller babymaten som vi hadde med. (Et glass fra småfolk) så konklusjonen er at middagsmat kan vi lage selv, mens grøt er, enn så lenge, best fra pakke.

Vi spiste middag hos foreldrene mine og dro hjem rundt Tryms leggetid. Der ble litt ekstra grining i det vi skulle gi ha grøt her hjemme (fant en søndagsåpen butikk på veien som hadde det), men han var blid og fornøyd på stellebordet og sovnet veldig raskt i det han ble lagt. Godt å vite, for noen ganger så blir det naturligvis kluss i rutinene og vi kan ikke følge klokka slavisk, selv om Trym virker som han gjerne skulle det. Nå håper vi bare på at natta blir like bra som de siste og at han sover uforstyrret frem til 06 eller senere i morgen:)

20140608-205348.jpg

Legg igjen en kommentar

