Langøyene

Posted on

Natten gikk forholdsvis greit til tross for gårsdagens sene legging. Poden våknet 05 og ville ikke roe seg, men jeg tok han inn på rommet vårt og han sov videre (etter mat) til nesten 08.30.
I dag var han dog gretten pga magevondt, så jeg var litt usikker på resten av dagen, men vi hadde en avtale om å møte ei venninne av meg for å dra ut på øyene, så da måtte vi jo holde avtalen. Dessuten var det sykt fint vær i dag, så å holde seg hjemme var uansett uaktuelt.

Mannen ble «sendt» på sykkeltur og vi dro til vippetangen. Der var det sykt lang kø til hovedøyabåten, men den til langøyene var kortere, så vi dro dit isteden. Vi kom oss på den første båten vi så og gikk egentlig rett ombord.

Jeg har ikke tatt båt med barnevogn før, så jeg visste ikke helt hvordan det skulle gå, men servicen til ruter var superbra. De hjalp oss ombord (og ikke minst av båten hvor det var litt stor høydeforskjell fra båt og brygge), og alt forran på båten var reservert til barnevogner:)

Ei venninne av meg hadde posta på face at hun og ei anna telta på langøyene, så vi fant ut at vi likesågreit kunne joine dem. De hadde funnet et kjempefint sted like ved fyret, litt vekk fra de største folkemengdene. Det var litt kronglete å komme seg dit med vogn, men heldigvis er vogna lagd for også å ta med på litt humpete stier.

Vi grillet der, og Trym fikk ligge i skyggen av teltet. Det ble ingen bading på han eller meg, (selv om jeg gjerne skulle tatt meg en dukkert) for det var litt for mye steiner og blåskjell til at jeg ville gå ut med han i vannet, og han var litt for grinete i varmen til at jeg ville la han være med de «ukjente».

Men grilling, sol, sjø og natur, det ble en veldig fin dag og om været tilsier det, så skal vi på flere øyturer i sommer!

20140609-194250.jpg

Legg igjen en kommentar

