Innedag

Posted on Updated on

Jeg skulle egentlig ut og trille poden en tur i den relativt sure Lofot-sommeren. Men etter jeg hadde fått på han mariusdressen, lagt han ned i vogna og gått og henta meg en flaske kaldt vann, så hadde han sovna. Da lar jeg latheten ta overhånd. Blir heller inne i peiskosen og hører heller på vinden som suser ute.

Mannen sitter og jobber og dagen har vært rolig. Hjemme har vi vanligvis planer hver dag, fordi Trym blir utålmodig og lei, men her blir ting litt anderledes. Det er egentlig en god ting at jeg må finne nye måter å leke mef han på. Og han har sikkert ikke vondt av noen rolige dager.

I dag fant vi tre nye ting som var utrolig mye mer spennende enn jeg hadde trodd. Det ene var piano-spilling. Forrige gang vi prøvde det så skjønte ikke Trym helt sammenhengen mellom å trykke ned og lyden som kom, men nå er det helt klart at han forstår det. Det andre var å legge han på fanget og si alfabetet. Hver bokstav flere ganger på forskjellige måter, var vist gøy med de rare lydene og ansiktsuttrykkene jeg lagde. Det siste var å holde opp et stort bilde av noen folk forran Lofot-natur, med tekst i hjørnet der det står en hilsen som takker for en fin ferie. Det å gi navn på ansiktene og lese teksten mens jeg forklarte ordene var en hit.

Om været fortsetter som nå, så må vi finne andre måter å leke på. En god utfordring for meg:)

Forresten tror vi jeg vi har tidenes enkleste unge å legge. Selv om vi ikke er hjemme så holder det å synge to sanger og ungen sovner med en gang vi er ute av døra:)

Alt i alt, guffent vær, men har helt klart feriefølelse og koser oss!

20140617-142508.jpg

Legg igjen en kommentar

