Kanelsnurrer

Posted on Updated on

I dag har vi gjort ingenting mer enn noen småturer, men dagen har flydd avgårde alikevel. Mannen, Trym og jeg har vært alene i huset og det har vært litt fint med fred og ro. Den roen inspirerte meg faktisk til å bake. Vel, når jeg sier ro, så må jeg innrømme at ungen fremdeles hyler en del. Virket som om det var noe mindre i dag enn i går, og han ville leke med en flaske fylt med ris i nesten en halvtime på gulvet. Så lenge har han ikke hatt interesse for noe på lenge, så når vi kommer hjem skal jeg dra frem alle lekene som gjør noe når han beveger det (som f.ex lage lyd) som jeg finner.

Dagens bakst var kandelsnurrer. Jeg har lagd kanelboller før, men aldri snurrer. Jeg har bare sett det på forskjellig kafeer i byen, men det var jo enda enklere å lage enn kanelboller. Kjevle ut deigen i en stor firkant, fylle fyll, brette i tre og skjære biter, så tvinne dem og stappe den ene enden i hullet som lages når man lager en sløyfe.

Ellers var det en vellykket deig selv om vi ikke hadde kardemomme i hus, jeg tok heller litt vaniljesukker i deigen og brunet smørret før jeg brukte det. Vet ikke hadde mye å si for smaken, men godt ble det uansett.

20140701-214431.jpg

Legg igjen en kommentar

