Padletur

Posted on Updated on

Kanskje ikke den mest enhetlige collagen i dag, men den oppsummerer dagen ganske greit.

Strålende sol og skikkelig varmt og digg (selv for meg som er litt frossen av meg). Vi startet dagen tidlig, (dvs Trym startet dagen tidlig, så vi hadde ikke så mye valg) og gikk en tur med hund og vogn. Så lekte vi litt, det ble mye løfting og «kasting» i dag, fordi Trym var i supert humør og lo masse av å bli herja med.

Så gikk jeg en tur til med han i finværet, mens mannen var med Tryms farfar og lagde klesstativ. Og når vi kom tilbake så ville Garm (som hunden heter) veldig gjerne ha brødskivene til Trym. Han tigger ikke ved bordet, men måtte bortom og sjekke om det lå noe tilgjengelig. Trym syns det var stor stas å få hundebesøk under måltidet.

Så etter middag, så dro Tryms farfar og jeg ut på padletur i kajakk. Jeg kan ikke huske å ha prøvd kajakk før, så jeg tenkte vi skulle ut bare en liten sving for å teste, men det ble enn tur til andre siden av fjorden og litt opp strømmen i sundet mot reine. Der snudde vi og fikk kjempefart på tilbaketuren. (Ca 8knop)

Det var kjempegøy å padle, selv om teknikken ikke var helt på plass for min del. Var litt mye å tenke på riktige tak, holde balansen, styre med beina, holde kursen og se på utsikten. Heldigvis var det supert «føre». Nesten helt vindstille, akkurat som kvelden før (mitt alibi for å ha med bildet av utsikten herfra fra kvelden før).

Alt i alt, nydelig dag og padling ga virkelig mersmak!

20140706-210658.jpg

Legg igjen en kommentar

