Super Oslo-sommer

Posted on Updated on

Det ble ikke lange oppdatteringen fra gårsdagens tur, men jeg tror nå i etterkant at jeg fikk med det viktigste; Trym var i supert humør, og begge flyturene gikk kjempebra. Så, ja, å fly med baby er fremdeles helt greit. Denne gangen ville han ikke sutte på hirsepopp under landing, men en flaske med vann var tingen. Amming opp, og vann på tur nedover, og det virket som om han ikke fikk noen problemer med ører iallefall.   Jeg syns selv det var litt ekkelt å lande på gardermoen, for det var ganske mye turbulens, men poden syns vel heller det var ganske morsomt. Han liker veldig godt å bli kastet opp og ned, så litt «berg og dalbane» i luften var bare helt topp for han.

Så nå er vi altså hjemme igjen. Jeg hadde håpet at siden vi har mørk rullgardin og det er litt kjøligere her enn i rommet vi hadde i Lofoten, så ville Trym sove litt lengre her. Men sånn gikk det ikke. Han var våken kl 04, og jeg klarte (vet ikke om det egentlig er en prestasjon eller ikke men.) å drøye første mating til ca kl 05, og da sov han heldigvis videre i senga vår frem til ca 06.30. En stor fordel med å komme hjem er at senga vår er så stor at jeg kan slappe av, og sover godt, selv om han sover mellom oss.

Dagen i dag har ellers vært preget av nydelig vær. Tror kanskje Trym syns det har vært litt varmt, men jeg nyter det til det fulle. Vi startet med første lur ganske tidlig, og jeg trodde det kun ville bli en «vanlig» 30 minutters. Men da vi var hjemme etter en kort spasertur, så sov han fremdeles, så jeg satte vogna ved en av bordene i boretslaget og satte meg ned. Og det ble faktisk halvannen time med soving. Jeg hadde håpet han kunne sove inne, sånn at jeg fikk pakket ut og gjort litt forskjellige greier (som å tømme pulten på rommet hans, og planlegge kontorplass på soverommet vårt), men kan ikke klage når det var strålende sol.

Etterpå gikk vi inn og jeg prøvde å få gjort noe av alt jeg hadde tenkt jeg skulle gjøre, men det ble mest bare pes, for poden ville absolutt ikke ligge alene. Det er vel en tilvenningssak igjen etter å ha hatt masse folk rundt seg i flere uker. Jeg fikk flyttet maskinen inn på soverommet da, og det er derfor jeg får skrevet litt lengre nå enn tidligere (orker ikke skrive lange innlegg på mobilen).

Så dro vi til byen for å fikse litt bryllupsting. Blant annet kjøpte jeg et polaroidkamera og masse film. Det skal vi ha til bryllupet; få folk til å ta lit bilder av seg selv og skrive en kort hilsen eller noen ord. Tenker at det kan være veldig hyggelig å ha i ettertid. Så gikk jeg innom gullsmeden og fikk sett ringene (får hente de i morgen, for vi bestemte i går at vi vil ha de inngravert), og så møtte vi mannen og tok følge hjem.

Tja, tilbake i Oslo ja, jeg kunne egentlig ha skrevet masse om hvor merkelig det er å faktisk legge merke til by-støyen, luktene, og hvor anderledes folk er her, men jeg tror jeg skal la det være. Og heller bli med mannen ut på balkongen igjen (det var forresten 40 grader på balkongen istad, riktignok står sola rett på, men tilogmed jeg syns det er  varmt i dag). Er meldt ny fin dag i morgen, så da får vi se om det ikke blir en tur til et sted vi kan få badet litt 🙂

20140709-201156.jpg

Legg igjen en kommentar

