Utdrikkningslag

Posted on Updated on

Ble ingen oppdatering i går, for da var jeg opptatt hele dagen på utdrikknigslag – mitt utdrikkningslag:) (Begynner å innse at bryllupet nærmer seg)

Jeg visste hvilken dag utdrikkningslaget skulle være, men det var også alt jeg visste. Så jeg må ærlig innrømme at jeg var litt… hm… urolig kanskje? på forkant. Jeg liker nemelig ikke helt å ikke ha full kontroll på ting som skal skje. Mannen sa at det var noen som kom og henta meg sånn ca rundt 12-ish, så vi gjorde oss klare for å ta ungen ut på trilletur, da vi kom ned til vogna så spurte han meg om jeg kunne gå opp og hente stellebaggen siden vi kanskje skulle bli ute en liten stund. Så jeg gikk opp, pakket med maten til Trym, og skulle til å gå ned igjen da det banket på døra. Der var forloveren min og tre venninner. De kom med en «fin» tiara til meg, (Med «bride to be» og slør) og et bånd i knæsj rosa, (vet ikke helt hva sånne kalles, men sånn «misse-pris-bånd», hvor det også stod «bride to be»). Æææ. Allerede var det litt utenfor min comfort sone, men la gå. Man har utdrikkningslag bare en gang i livet.

De hadde også med en gave, med ett glass hvor det stod «bling» (se bildet), som gjorde antrekket komplett:) Glasset ble fylt opp og vi dro avgårde. Vel, jeg må forresten legge til at i det vi skulle gå kom mannen inn med Trym på armen. Jeg tror han ble forvirret av hva som skjedde, for han satte i gang å hylgrine. Ikke helt det letteste for meg å bare gå da, men jeg visste jo at han var i gode hender.

Vi dro videre til sprudlevann-frokost ute på balkongen i finvær. Det var veldig lenge siden sist, og utrolig hyggelig å sitte å spise god mat og skravle. Forloveren min hadde tilogmed blåst opp ballonger (gøy!) og hadde rosa lys og asjetter (haha, så totalt ikke meg, og så utrolig passende til «bling-glasset» og resten av stæsjet jeg hadde på). Før vi dro videre fikk jeg en gave med ett hint om hvor vi skulle etterpå. Det var en badeand, så jeg gjetta at vi skulle bade (hurra!). Men ante ikke hvor.

Vi tok taxi til byen, og møtte to andre venninner. Hun ene hadde et ubeskrivelig utrykk i ansiktet da hun så hva jeg hadde på. Tror kanskje hun ble overrasket over at jeg aksepterte å gå med det, og var så synlig, ute på byen på en lørdags formiddag. Men hey, go with the flow, og ta det med et smil, tenker jeg. Vi gikk på en buss, som til slutt tok oss opp til Frysja. Jeg har ikke vært ved badeplassen der før, og det var utrolig fint. Jeg vet at når Trym blir gammel nok til teknisk museum, så tror jeg vi skal prøve å legge en tur dit med bading etter museumstur.

Dessverre så skyet det litt over mens vi satt der, men det gjorde egentlig ingenting, for jeg fikk badet allikevel. Vi hadde en flott plass på toppen av bakken og satt litt for oss selv med fin utsikt over plassen. Der delte vi litt sprudlende, og grillet etterhvert. Det var digg å kunne bade og skravle og grille uten å tenke så mye over hvordan det gikk med Trym. Jeg fikk jo noen oppdateringer hjemmefra, men de var så positive at jeg skjønte at mann og barn hadde en fin dag de også.

Når det gjelder det sprudlende så hadde forloveren min gjort noe veldig smart. Hun hadde kjøpt inn flasker med relativt lite alkohol i. Det er noe jeg setter veldig pris på, for det var fint å drikke på noe godt uten å føle at jeg ble brisen. Jeg syns forresten (i den sammenheng) at det svenske ordet *möhippa» er en mye bedre betegnelse på dagen en utdrikknigslag. Men ved neste punkt i programmet hadde det kanskje vært bedre å være litt på en snurr?

Neste punkt var nemlig dansing. (Jeg vet, dansing og meg er ikke noe man hører om så veldig ofte). Hele gjengen fikk nemelig opplæring i Flamenco-dans i et studio i sentrum. Det var litt, jeg vet ikke, små-kleint, i begynnelsen. Men jeg fikk ha på en utrolig flott flamenco-kjole, og følte meg egentlig litt fin. (Kjolen var forresten veldig tung, dersom du som leser noengang har lurt på det). Jeg vet ikke helt hva mer jeg skal si om dansingen, for jeg syns ikke jeg fikk det til så veldig bra. Det ser mye letterer ut enn det føltes. Men det var veldig gøy å prøve det og kastanjetter og instruktøren var flink syns jeg.

Etter halvannen time, så hadde de fleste relativt vondt i beina etter trampinga i gulvet (Man må jo tross alt lage lyd med beina i flamenco-dansing) og alle hadde et smil om munnen. Fint å gjøre noe sånt sammen. Så dro vi videre til ei av venninnene mine, og spiste middag der. Før vi satte oss ned og delte hærlig thai-mat, så fikk jeg en oppgave om å plassere folk ved plassene sine. På plassene lå det barnebilder av en og en, og jeg måtte finne ut hvem som satt hvor. Med en gang så tenkte jeg «æææ- dette er umulig», men når jeg kikka litt nærmere, så var det kanskje ikke så vanskelig alikevel. Folk ligna jo bittelitt litt på seg selv, så jeg klarte å plassere alle riktig.

Etter en hyggelig middag og mer skravling på balkngen på en fin sommerkveld (forresten, veldig fint å skravle om andre ting enn bare baby), så kom ei med pakker. Det er noe jeg har vært borte i før fra andre utdrikkningslag. Alle har med noe som de har pakket inn, og den som drikkes ut skal fortelle hva som er fra hvem og fortelle historien rundt det som blir gitt. Det var en historie som satt litt langt inne, men ellers klarte jeg de andre etter litt tenking og grubling. Kanskje spesielt siden jeg har venninner fra her og der og ikke en gjeng som vet alt om alle, så var det gøy å fortelle historiene. Da jeg kom hjem igjen så merket jeg at det kom en del minner som jeg ikke har tenkt på på lenge frem på grunn av den «leken».

Alt i alt, så var det en rolig, koselig og flott dag. Det var selvfølgelig veldig fint å se Trym i dag tidlig (jada, han begynte dagen 05.30), men det gikk faktisk bedre enn jeg hadde fryktet å være borte fra han en hel dag. Har nok veldig mye med det forloveren min sa: «hyggelig venner du har».

20140720-203050.jpg

2 thoughts on “Utdrikkningslag

    Marianne said:
    juli 21, 2014, kl. 4:33 pm

    Veldig bra dag! 🙂 Når tok du kvelden da? 🙂 Syntes det var kjedelig å måtte dra så tidlig, men alternativet var å være tilbake i Rælingen kl 4… Mine starter også dagen tidlig, men jeg fikk heldigvis sove litt. Godt du likte dagen, jeg koste meg med både kjente og ukjente. Gleder oss til bryllup! 🙂

      Samavo responded:
      juli 21, 2014, kl. 7:42 pm

      🙂 Veldig bra dag. Jeg tok kvelden ikke så lenge etter dere. Tenkte på dagen etter. F øler meg nokså voksen :p Om jeg hadde blitt lengre ville jeg nok tatt ett glass vin til og det hadde vel ikke vært så heldig for ammingen morgenen etter. Gleder oss til august vi også:) sees!

Legg igjen en kommentar

