Varm dag ved vannet

Posted on

Sommer i Oslo er virkelig ikke noe å kjimse av. Supert vær i dag også:) og til tross for min småangst for Trym og varmt vær, så måtte dagen nytes ute. Og hva er vel bedre enn sol og strand og vann?

Vi tok turen til hvervenbukta igjen. Det begynner jo å bli en liten stund siden sist. Og vi var ikke de eneste. Det var masse andre folk det, og parkeringsplassen var så full at folk parkerte på gresset.

Heldigvis fant vi et fint sted i skyggen. (Nordmenn som drar til stranda er vel oftest som meg-de skyr skygge når sola ført skinner). Det var fin temperatur, men alikevel helt greit at det skyet litt over.

Vi prøvde oss på en liten tur i vannet, men det var ingen stor suksess. Ingen grining eller sånn, men det virket som om Trym syns det ble litt for kaldt. Dessuten var det steinete grunn og dermed vanskelig for meg å gå stødig og føle meg trygg med Trym på armen.

Vi ble der et par timer og i løpet av den tiden så ble Trym sint på meg flere ganger. Det var når han ble lagt ned. Han ville ikke ligge, bare sitte oppreist, eller bli bært. Jeg har jo lest at man ikke skal sette ungen opp før de kan sitte selv, men når eneste alternativ til fornøyd baby er å sitte, så klarer jeg ikke å la vær.

Vi tuslet hjemover når sola kom tilbake for fult og heldigvis sov Trym en liten halvtime i vogna. I går sov han nemlig ingenting mellom klokka ett og leggetid. Han var dermed i supert humør og var glad for å møte mannen som møtte oss på veien. Og veldig glad for å få en nektarin han kunne spise på. Det er fremdeles litt skummelt å gi han mat som ikke «smelter» på tunga, men han virker som han helst ikke vil spise noe særlig i varmen, så at han vil spise frukt et jo en god ting. Det ga meg motivasjon til å lage en ny runde med fruktmos. (Derav sent innlegg i dag). Håper de faller i smak denne gang; banan aprikos og nektarin (for den forrige med skogsbær ble spyttet ut).

Ser ut til at det blir en ny dag med finvær i morgen. Lurer på hva vi skal gjøre da.

20140721-215640.jpg

Legg igjen en kommentar

