En natt på Svartskog

Posted on Updated on

Oj, det ble visst ikke noe innlegg i går. Jeg lagde bildet klart, men glemte det helt bort. Fra fredag til lørdag var vi på Svartskog. Vi ble invitert av søstra til mannen, som bor der sammen med samboeren hennes og pusser opp en villa som eies av familien.

Vi grøtet Trym før vi dro, og la han i det vi kom frem. Det ble litt mer protester enn vanlig legging, men det gikk egentlig helt greit. Så grillet vi voksne ute i hagen. Det kom to andre dit, og vi hadde en fantastisk hyggelig kveld med skravling og vin.

Dagen etter ble mannen hentet av en kamerat, fordi det var hans tur til å ha utdrikkningslag.

Trym og jeg gikk ned til stranda (huset har egen strand!) og da vi kom opp igen var de andre våknet. Vi bestemte oss for å ta kaffen på stranda i det brødet stod i ovnen. Så da var det inn i badetøy, og ned til stranda igjen. På stranda så var det kommet noen flere folk, og Trym og jeg fant en plass i skyggen. Det var en familie der som hadde med et UV-telt, som de slo opp og lot oss låne. Det var veldig kjekt, og egentlig ingen dum ide å ha. De hadde barn på to og fire og brukte teltet fremdeles.

Vi var egentlig ikke så lenge i teltet, for vi måtte jo bade. Vannet må ha vært 24/25 grader, for det var utrolig digg. Trym og jeg fikk øvd litt på ting vi gjorde på babysvømmingen («svømme» på magen) og vi var ute ganske så lenge. Trym storkoste seg i vannet i likhet med meg. Kjempekos!

Så gikk vi og spiste frokost og pusla litt rundt i hagen til det ble tid for Tryms siste lur. Vi hadde ikke med vogna, så jeg la han i senga. Da hadde han vært våken i ganske mange timer, og var tydelig trøtt, men også i utrolig godt humør. Jeg lekte «borte – tittei» på siden av senga, og Trym hadde latterkrampe. Vi holdt vel på sånn i et kvarter eller no, og til slutt sovnet han fornøyd.

Jeg fikk en liten halvtime til å hjelpe til litt i hagen, og har funnet ut at å klippe ned ting egentlig er ganske tilfredsstillende. Vi ble kjørt hjem igjen, og gleder oss masse til neste tur til Svartskog

20140726-194026.jpg

Legg igjen en kommentar

