Hytteliv

Posted on Updated on

I dag har jeg blitt bedre kjent med en som om halvannen uke blir tante-barnet mitt. Han er ti år og er her på ferie alene med mormoren sin (han har tre mindre søsken som er igjen hjemme i Tromsø).

Vi gikk en tur i skogen tidligere i dag og vi snakka litt om hva man kunne finne på. Da kom det minner fra min barndoms hytteturer. Jeg husker blant annet at vi lagde selje-fløyter. Huska ikke helt hvordan, men vi fant et rognetre og prøvde å lage fløyter av det. Dessverre var det ikke fuktig nok under barken, så det gikk ikke å få av barken, men det må prøves igjen til våren.

Så vi to gikk heller på jakt etter passende emner for å lage piler og buer. Det var overraskende gøy å prøve å spikke igjen. Alle disse tingene man gjør som som man bare glemmer som voksen. Gøy å bånde med min kommende familie.

Ellers har Trym vært i kjempehumør og er veldig fin å ha med å gjøre. De siste dagene har han vært mer innstilt på å ligge på gulvet og prøver og prøver å kravle seg fremover. Men han kommer seg kun bakover. Han er med andre ord blitt en bakoverkrabber:)

20140731-192124.jpg

Legg igjen en kommentar

