Søndagstur til mormor og morfar

Posted on Updated on

De fantastiske nettene med 12 timer søvn ble brutt i dag. Poden begynner å bli småforkjølet, og våknet et par ganger i løpet av natten. Det er ingenting imot hvordan det var tidligere, for han sovnet veldig fort igjen. Men jeg merker at kroppen fort venner seg til uavbrutt søvn, og jeg syns det var vanskelig å sovne igjen når jeg først hadde vært oppe og inne på rommet hans.

Dagen i dag ble alikevel veldig fin, selv om jeg var litt småtrøtt. Vi startet rolig og lekte litt i senga alle tre. Det er jo egentlig en god stund siden sist.

Så dro vi på ettermiddagsbesøk til foreldrene mine. Der fikk Trym leke med alle lekene som de har kjøpt inn til han. Han fikk spilt piano sammen med morfar, og faren fikk sett på sykkelritt. Det sist nevnte var lenge siden og virket som et hyggelig input for min ellers så sykkelgale mann. Trym virket også veldig interessert i rittet, vel kanskje ikke rittet i seg selv, men Tv-skjermen var veldig fascinerende. Jeg får litt forståelse for de som setter ungene sine foran barne-tv for å få en «kaffe-pause», men jeg er glad vi ikke har tv i hus, slik at tv-titting ikke er noe hverdagslig for Trym. En gang innimellom tar han nok ikke skade av.

Vi fikk middag der, og ble til Trym fikk kveldsgrøten sin. Han ville nesten ikke spise, men sånt går vel i perioder. Etterpå tok han og jeg et bad i badekarret, og det er noe jeg skulle ønske vi hadde hjemme. I bilen hjem fikk ikke Trym sove, og klokka ble nærmere 20 før han sovnet her hjemme . Det er greit å ikke være veldig låst til tidspunkter, iallefall om vi kan grøte og legge han mens vi er borte på kvelden, og så ta han med oss hjem, men det er alltid like spennende å se om det påvirker nattesøvnen hans. 20140817-203729.jpg

Legg igjen en kommentar

