Første tur i bæremeis

Posted on

I dag har vi vært på en lang tur og jeg har testet bæremeisen for første gang. Vi skulle egentlig dra på tur nokså tidlig, men noen bestemte seg for å stå opp tidlig til tross for at han fremdeles var veldig trøtt. Så første soveøkt varte til 10, da vi egentlig skulle ha vært på avløs (på andre siden av byen).

Grunnen til at vi hadde et bestemt tidspunkt å være noe sted er at trinnet jeg er lærer for var på tur i dag, og jeg hadde tenkt at det kunne vært hyggelig å være med. Vi rakk ikke deres oppmøtetid, men vi kom oss avgårde alikevel.

Vi tok banen til avløs og gikk derfra mot kolsåstoppen. Jeg hadde Trym i vogna og bæremeis på ryggen. Vi gikk så langt vi kunne med vogn, så var det sti resten av veien.

Stien var en del brattere enn jeg hadde forestilt meg (men når jeg så opp mot kolsåstoppen, så skjønte jeg at det måtte jo gå oppover). Men den var ikke så veldig lang, og selv med Trym på ryggen gikk det helt fint.

Trym syns bæremeis var stor stas i begynnelsen, men ble nok litt lei av å se bare trær etterhvert, for han ble grinete etter en liten stund både opp og ned.

På toppen traff vi kollegaene mine og elevene. Elevene var på vei ned, men jeg fikk hilst på en del. Noen lurte på om jeg kom tilbake og det er veldig hyggelig å tenke på når jeg gruer meg som mest til å begynne å jobbe igjen.

Noen av kollegaene mine er klatere, så de hadde med tau og klatreutstyt, så elevene fikk prøvd å rappellere nedover. Morsomt, og veldig, veldig langt ned…

Jeg kjenner det litt i ryggen i kveld, men turen i dag var stor stas. Veldig fin utsikt der oppifra og veldig fint å gå på sti igjen. Dette blir definitivt ikke siste turen med bæremeis!

20140821-210321.jpg

Legg igjen en kommentar

