Tyttebær hos mormor og morfar

Posted on

Overskriften er kanskje litt misvisende, men mannen er borte og Trym og jeg er altså hos mormor og morfar. Her har morfar har plukket sykt masse tyttebær. Han fikk litt hjelp til å rense dem, men podens tålmodigheten for å sitte ved bordet sammen med oss varte ikke så lenge, så det gjenstår en del. Vi blir her til i morgen, så kanskje jeg får hjulpet til litt da.

Før vi dro hit fikk jeg endelig igangsatt litt «babymiddagsproduksjon». For siden mannen kommer hjem etter poden spiser middag, så har jeg syntes det har vært vanskelig å finne ut hva han skal få til middag. (Jeg er nokså bortskjemt siden mannen lager all mat, så nå føler jeg egentlig at jeg har glemt det meste jeg kunne om matlaging. Derfor er også inspirasjonen ofte nokså laber) Vi hadde et kalkunbryst i fryseren som jeg la i souviden og etter fem timer hadde vi supermør og saftig kalkun, som kunne skjæres i skiver og fryses igjen i passende baby-porsjoner. Poden likte det, og jeg er lettet over hvor lett det var å lage, og over det faktum at nå er vi igang med å gi han litt ordentlig middagsmat igjen.

Ellers, tja, fin dag! Poden sov i bilen på vei hit, og etterpå var han våken helt frem til leggetid (fra 14 til 19) og han var stortsett i strålende humør. Leggigen gikk greit og det var gøy å kunne få bade sammen i badekaret.

20140829-200925.jpg

Legg igjen en kommentar

