Fingernemn, nei, fotnemn

Posted on

En ny uke, en ny dag i åpen barnehage. Har jeg sagt hvor utrolig glad jeg er for det tilbudet? Det er gøy for både liten og stor. Og i dag fikk jeg god tid til å snakke med andre voksne det, fordi for kanskje første gang så var det helt greit for Trym at jeg ikke satt helt nær han hele tiden. Han ålte seg bort til de lekene som han syns så interessante ut, selv om det lå andre leker nærmere. Så ålingen går fremover (beklager dårlig «ordspill»).

Selv om han åler ser bedre og bedre fremover, så tar han ofte tak i leken han vil ha, snur seg på ryggen og leker med dem med henda og med beina. Virker til tider som om han har fire hender.

Ellers, på åpen barnehage er det gøy å se forskjell på personlighetene til babyene. Jeg merker at Trym ikke er den mest «breiale» av dem. Han er ofte litt forsiktig i det vi kommer dit, selv om han har vært der ofte. Og det virker som om han til tider gjerne vil ha oppmerksomheten til hun som jobber der, for hun kjenner han igjen. (Hun er kjempeflink til å gi oppmerksomhet til alle babyene). Han virker som en litt forsiktig og rolig type, som syns det er greit å ligge å se på de andre og ta ting litt med ro. Han blir ikke redd av noen av de andre, men går ikke frivillig bort til andre voksne. Han vil gjerne ha lekene andre holder på med, men går ikke bort og napper de ut av hendene dems (som noen andre gjør). Han prøver å få tak i noen dersom andre leker rett ved han da, men hvilken baby gjør vel ikke det? Han blir fort lei seg dersom noen andre babyer kommer for nærme han. Og dersom noen tar det han holder på med blir han også fort lei seg, men prøver ikke å ta de tilbake. Flere andre ting jeg ser, og jeg tenker å skrive er lite notat til meg selv, så får vi se om det er personlighetstrekk som han kommer til å ha når han blir større også.

20140901-200952.jpg

Legg igjen en kommentar

