Pass

Posted on

Da har vi fått ordna pass til poden. Jeg hadde booket time til oss, hadde med bilde og alle papirene og regnet med at alt skulle gå greit. Det var ikke så lenge å vente, så jeg følte det meste gikk på skinner. Men med den innledningen forstår man vel at det ikke gjorde det. Bildene hadde ikke hvit nok bakgrunn, og mannens underskrift lignet ikke nok på den som var i passet hans. Bomtur.

Så da bar det til første og beste fotograf. Følte at det var bortkasta penger, for det er jo ikke et vanskelig bilde å ta. Poden syns det et spennende med kamera så han ser rett på det, men det er litt rart så han har munnen lukket-den perfekte passfoto-modell. Uansett. Mannen måtte dra fra jobb for å være med for å bestille passet. Og denne gangen gikk det ikke like raskt. Tror vi venta iallefall en times tid. Kjedelig.

Poden holdt seg våken og var egentlig i greit humør. Han hadde kun sovet 10-15 minutter tidligere på dagen, så jeg regnet med at han ville slokkne på veien videre, men nei, han ville ikke sove noe særlig i det heletatt i dag (Ma 40 min i alt).

Vi gikk videre innom jentesport for å høre om de hadde fått inn regntrekk til bæreselen. Det hadde de ikke, men det kom etter at vi drar på tur. Damen som jobber der spurte hvor vi skulle og jeg sa Frankrike, hun lurte på hvor, og jeg forklarte litt vagt hvor vi skulle. Og hun fortsatte å spørre om mer detaljer med et litt rart utrykk. Det viste seg nemlig at hun også skal til samme sted en uke senere enn vi drar ned, for svigerforeldrene hennes har leilighet der. Liten verden!

Etterpå dro vi til tronsmo for å kjøpe en gave til broren min. Og selv om det er lenge siden jeg har vært der, så liker jeg butikken. Sånn egentlig. Etter i dag så spørs det om det er dit jeg prioriterer å dra neste gang jeg skal på bokhandel. Dårlig service og sur dame bak kassa frister ikke til et nytt besøk med det første.

Men, tja, det var dageni dag. Merker at jeg egentlig helle burde ha bilde fra jentesport butikken, men kom ikke på det da jeg var der. Pytt sann.

20140902-191254.jpg

Legg igjen en kommentar

