Siste vanlige uke

Posted on Updated on

Da er vi inne i den siste vanlige uken i permisjonen min. Det er litt rart. Fra og med mandag, så er mannen hjemme, og en måned etter det så begynner jeg på jobb igjen (kun deltid). Tror det blir litt fint å jobbe noen dager i uka, spesielt siden jeg har fått beskjed om at jeg slipper å være kontaktlærer. Ikke det at det er noe feil i kontaktlærerjobben, for det er vanligvis veldig givende å få en spesiell knyttning til elevene, men det er også en sykt krevende jobb, og jeg vil helst slippe det ansvaret og den ekstrajobben det faktisk er. Så jeg skal tilbake som «bare» faglærer, og det blir bra!

I dag har jeg vært litt sløv med bildene. Men det er en kort oppdatering av dagen; var først og leverte hengeren vi lånte i helga, så dro vi til åpen barnehage sammen med morfar. Åpen barnehage var koselig, som vanlig. Morfar syns at det ble litt støyete der, men jeg syns egentlig ganske avslappende, for Trym lekte mye rundt på egenhånd. Og det å gi han mat der går jo som en drøm: sette han i barnestol. Sette vanflaska og en brødskive forran han, og resten går av seg selv.

Da vi kom hjem så skjedde det vel ikke så mye som er verdt å skrive om. Men en ting som Trym har begynt med masse i det siste, er å alltid ville ha det jeg spiser eller drikker. Så når jeg spiser brødmat litt etter han har fått sin morgen-grøt, så skal han alltid ha en bit eller to. Og når jeg drakk vann av flaske ved kveldsgrøten, så var det ikke snakk om at han skulle drikke av sin egen flaske – han ville ha flaska mi. Det gikk forsåvidt helt greit for han å drikke av den, den var bare litt tung å løfte – så det skal han ha: drikke og spise på egenhånd er han veldig flink til!20140909-213617.jpg

Legg igjen en kommentar

