DNT-trilleturleder

Posted on Updated on

I dag har vi vært rundt nøkklevann med DNT igjen. Denne gangen var jeg turleder. Første trilleturen i høst spurte de om frivillige som kunne ta noen av turene i høst, og denne rundt nøkklevann kjenner jeg såpass godt og visste at vi ville være med på, så da meldte jeg meg frivillig som trilleturleder. Det var vel ikke så veldig anderledes enn tidligere trilleturer, bortsett fra at jeg introduserte turen, og leder vei.

Det var 19 vogner i det vi startet, og det kom enda 7 til, så 26 vogner i alt! Da vi skulle til å gå kom det fire politihester ridende, så vi fikk «politieskorte» de første meterene.

Vi stoppet ved sarabråten og der fortalte jeg litt om stedets historie. Siden det er første markastua og også der «DNT-historien» startet, så syns jeg det var fint å si noe om det. Mens jeg leste om stedet så så jeg noen bilder av hvordan huset som stod der så ut, og det er utrolig trist at det ble revet. Tenk om nøkklevann kunne hatt sitt eget «frognerseteren-stue».

Så gikk vi videre til rustadsaga. Det var mange nye trilleture denne gangen, så isteden for å ta noen særlig bilder, så prøvde jeg å snakke litt med alle som var der. Tok følge med ei jeg ikke har snakka noe særlig med før på veien tilbake, så som vanlig: veldig hyggelig med DNT-trilletur

20140910-205440.jpg

Legg igjen en kommentar

