Båttur

Posted on

I går dro mormor og morfar og vi bestemte oss for å for ta det med ro og ha en en rolig dag uten noen store planer. Det ble filmdate i går kveld og dermed så glemte jeg helt gårsdagens innlegg. (Tyder vel på at hjernen har koblet ut og det er ferie?)

I dag derimot har vi gjort noe utenom det vanlige. Etter å ha vært her bede en eller to ganger i året de siste 12 årene, så har jeg nå endelig fått prøvd å se port vendres og collioure fra båt.

Vi tok en turistbåt fra havna her sammen med en del andre passasjerer. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde særlig fokus på de andre, for i det vi kom ut av havna så traff vi masse store bølger. Kanskje ikke kjempestore, men for meg som gjerne blir veldig lett båtsyk og ikke er vant med båter så var de store.

Vi satt ute på dekk forran først, men bølgene ble så store at det var best å holde seg innendørs eller bak dersom man ikke ville bli våte. Det å bli våt var forsåvidt ikke noe problem for vår del, for det har vært godt og varmt i dag, men Trym ble tydelig skremt av opplevelsen.

Så resten av båtturen satt vi inne med en hylende baby og foreldre som prøvde alt de kunne for å roe han. Det eneste resultatet av forsøk på å roe var at jeg ble båtsyk.

Det var med andre ord ikke en veldig morsom opplevelse for noen av oss, så vi gikk av ved collioure etter tre kvarter på båten og gikk hjemover isteden for å bli med på den siste biten.

Nå i ettertid syns jeg egentlig det var en veldig fin båttur, naturen her er jo fantastisk. Men der og da var det ikke noe særlig.

Poden har vært i veldig merkelig humør i dag, blitt veldig sint om han ikke har fått vilja si, og grått mer enn i det siste, så kanskje opplevelsen ville ha vært anderledes dersom han hadde hatt en bedre dag. Ikke godt å si.

IMG_1394.JPG

Legg igjen en kommentar

