Første dag tilbake i jobb

Posted on

Merkelig, men nå er permisjonen min over. De siste 11måndene har jeg vært hjemme og 10 av dem har jeg vært sammen med Trym hver eneste dag, bortsett fra utdrikningslaget. Hadde litt blanda følelser da jeg sykla til jobb i dag. På en måte er det fint å få litt annen input og å komme i gang med «hverdagslivet», på en annen måte så vil jeg heller leke med Trym hver dag.

Sykkelturen til jobb var som forventet slitsom, men egentlig ganske fin. Men da jeg kom frem var det en helt annen stemning som møtte meg enn jeg hadde forventet.

Det har nemlig vært innbrudd på jobben. På MK-avdelingen hvor jeg jobber. Kollegaene mine fortalte meg at dette var syvende innbruddet siden skolestart!

Jeg ble med andre ord møtt av en del litt frustrerte og oppgitte lærere. Og da vi kom i gang med møtet var stemningen ikke helt den gode gamle «det er gøy å være her»-følelsen.

Jeg jobbet full dag, med møter frem til lunch og undervisning fra 12 til 16. Jeg tror nok jeg ikke vil si så mye om elevene siden dette er en blogg som er åpen for alle, men kan si at jeg merker jeg trenger å bli bedre kjent med dem igjen. Og jeg trenger tid for å få satt meg inn i pensum og planene fremover.

Jeg fikk beskjed om at jeg skal ha undervisning hele torsdagen (min neste arbeidsdag) og skjønner at kveldene frem til da må bli brukt til planlegging. Tror at jeg trenger det for å prøve å senke skuldrene.

Kvelden i dag har dog blitt brukt til noe veldig hyggelig og mindre stressende; vi har hatt besøk av broren min. Det var kjempehyggelig og jeg fikk lagt jobbtanker og planlegging til side. Det gjorde jeg egentlig litt i det jeg kom inn døra, for det var så hyggelig å se ansiktet til Trym da jeg kom opp trappa. Han og faren hadde hatt en veldig fin dag, med tur på helsestasjonen (han er nå 76.5cm og veier 9,5kg) og så på åpen barnehage. Det bar veldig fint å komme hjem og få lekt litt med dem etter en litt soso start på jobb.

Jeg gleder meg til å få leke med Trym i hele morgen!

IMG_1783.JPG

Legg igjen en kommentar

