Utedag og søvnløs natt

Posted on

Klokka er litt over fem på morningen og jeg ligger på soverommet med en våken lillesøster på fanget, mens mannen og storebror ligger på gjestesenga på babyrommet. Ingen har fått noe særlig søvn i natt. At lillesøster er våken og ikke forstår at det er natt må vi vel nesten regne med, men at storebror også vil være våken nå midt på natta er ikke like greit. Heldigvis skjer det ikke så ofte. Jeg syns forøvrig at det er litt rart at han ikke har sovet som en sten i hele natt, for dagen har vært nokså innholdsrik. 

Da vi satt ved frokostbordet kom nabojenta, på fire, og lurte på om mannen og storebror kunne være med ut. Hun ville inn i snøhula de har bygd utenfor huset, men hadde fått beskjed om at hun ikke fikk leke i den uten en voksen med. Så da ble der ut etter frokost. 

Og resten av dagen var vi egentlig ute. Snøhulebygging, aking, leking i snøen, tur til senteret, kafébesøk og så barnebursdag for nevnte nabo inne i skogen.  Veldig fin dag! 

Stortsett bare soving på lillesøster, som nå har fått ligge på brystkassa mi, og dermed, endelig, etter å ha vært våken siden 04, ser ut til å ha sovna. 

Da må jeg benytte meg av sjansen og forhåpentlig vis få en time eller to med søvn før neste måltid. Håper bare jeg får lagt henne over i babynestet, hun har en tendens til å foretrekke å sove oppå meg, noe som selvfølgelig påvirker søvnkvaliteten min en del. Vel, man må sove mens man kan.  

 

Legg igjen en kommentar

