Mageligging

Posted on

Jeg har begynt på dette innlegget opp til flere dager på rad, men det er mye vanskeligere å finne tid/energi til å ta opp bloggeprosjektet nå enn med førstemann. Men i dag har jeg sett igjennom samlesiden for collager og det er veldig fint å se igjen hva som skjedde når. (Tror nok bildene er mye mer beskrivende for meg enn andre, men kjekt å se igjennom none the less) 

Kort oppsummering av uka sålangt: mandag hadde lillesøster og jeg en full dag. Først levering i barnehage (vi fikk heldigvis hjelp av mannen i dagtidlig), så storhandel, så barseltreff på helsestasjonen, så bibliotektur, så hjem til mormor og morfar til middag. 

Tirsdag var en mye roligere dag. Med levering og så pusling i hjemmet. Vi har flyttet siden jeg var i permisjon med storebror, og det å flytte fra 60kvm leilighet til 140kvm tomannsbolig krever noe mer i form av rydding. Større plass å rote på, men også større plass å leve på. Digger forresten å bo her:)

Det er veldig fint å ha Nr to, for ting er mye enklere når man har vært igjennom en del før, men søvn- dette gjennomgående temaet for småbarnsforeldre er vanskelig denne gangen også. Vesla foretrekker å ligge på magen min og sove på natten, så det har vært et par uker med dårlig søvn. 

Og i dag merker jeg det veldig godt i nakken og ryggen. Heldigvis sov vesla litt mer på ryggen i nestet sitt i natt. 

Apropo og ligge på magen. Jeg tror ikke jeg turte å la storebror ligge så mye på gulvet på magen så tidlig som før han ble tre uker. Mens med lillesøster så har jeg prøvd å ha henne litt på magen både på stellebrettet og i lekegrinda si. Og ungen klarer å snu hodet fra den ene siden til den andre allerede!

Sterk jente:)  

(Forresten: forklaring på bildet: brann i nabolaget, ikke gata vår, men ikke langt unna. Dårlig timing med middag gjorde at jeg måtte frem med sølvpapie for å prøve å holde varmen på det, ellers vesla på fanget: kosestund:)) 

 

Legg igjen en kommentar

