Slitsom dag

Posted on

  Etter en natt med lite søvn kom en dag med mye grining. I går gikk det i grining eller amming. Jeg var kjempesliten etter natta og etter å ha levert i barnehagen, så jeg klagde min nød til mannen. Han var parat til å ta turen hjem for å avlaste meg, men jeg sa selvfølgelig nei- han var jo tross alt på jobb, og å takle slitsomme dager er en del av min «jobb» de neste månedene. Men den sniken sendte en melding til faren min, så vips hadde jeg trillehjelp og hjelp til å hente i barnehagen. Det et vanskelig å spørre om hjelp, men det ble satt veldig stor pris på! 

Natten i natt begynte også nokså slitsomt, tenkte å legge oss tidlig ville hjelpe, men jeg fikk ikke lov til å sove- det var amming som sto på sjefens plan. Mannen tok henne opp et par timer, så jeg fikk sove litt, (kun avbrutt av storebror som trengte litt hjelp til å finne kosekaninen sin ett par ganger). 

Klokken 00, så sa jeg at han måtte få litt søvn også, så de kom ned fra stua. Etter ammingen så var fremdeles lillesøster urolig. Da tok jeg med telefon, iPad og øretelefoner inn på babyrommet/gjesterommet og satte meg til i senga der. Etter å ha fått roet den gråtende ungen fikk hun ligge på brystkassen min og sove. Og både hun og jeg trengte søvn. Jeg ville helst ikke sovne med henne der, men plutselig var klokka fire. Da la jeg henne ned ved siden av meg, og først en time etterpå begynte hun å bli urolig og ville ha mat. 

Så, vi har fått sovet ut igjen begge to, og jeg regner med at morgendagen blir mye enklere. Alt går i faser, og det blir lettere etterhvert. (Dagens mantra:)) 

(Bildene med hengekøya er forsøk på å roe lillesøster. I det ene er naboen på besøk, hun ville helst ha med manne ut for å leke, men han var opptatt med å få istand middagen for oss og mormor og morfar, så hun kom inn og lekte litt isteden. Vi har naboer:) )  

Prøver forresten ut hvordan det et å ha bildet øverst. 

 

Legg igjen en kommentar

