Oppsummering av uka

Posted on

Og vips der var nok en uke over. Heldigvis har det ikke blitt så mange nattetimer våken, så jeg har ikke skrever de siste dagene. Men tenkte å oppsummere uka nå som vesla er lys våken og (ligger og hikker på magen min)

På mandager var det barseltreff på helsestasjonen. Det er et godt tilbud her, for alle med barn mellom 0-7uker kan komme inn og møtes fast hver mandag. Helsesøster er det dersom noen har spørsmål, ellers sitter vi bare og skravler og har mulighet til å lage en barselgruppe. Syns det var lenge å vente på barselgruppe via helsestasjonen i Oslo, så syns dette tilbudet er veldig bra:)

Tirsdag, så var det flott vær og jeg fikk en melding av faren min som spurte om Lillesøster ville trille en tur og om jeg evnt ville sove eller være med. Jeg var relativt uthvilt, så jeg ble med og ble enda bedre kjent i området. Og jo: tirsdag kom lillesøstera koseklut i posten. Håper på å få ho vekk fra smokken og over på sutteklut etterhvert

  

Onsdag var jeg utrolig trøtt. Hadde lange våkeperioder på natta (sånn som i natt) og dro til foreldra mine etter levering i barnehagen. Da dro faren min på trilletur og jeg fikk sovet i to timer. Følte meg som et nytt menneske etterpå. 

Så dro vi på kino. Litt dumt å være inne i det fine været, men helt ok å ha hele kinosalen for oss selv:) Filmen vi så var Hail Caesar, og den var ikke dårlig, men heller ikke den beste jeg har sett.

  

På torsdag var det påskefrokost i barnehagen. Det var en koselig måte å starte dagen. Etterpå dro jeg til oppfølgings time hos optiker, og det ble en ny trilletur med morfar. Vesla sov et langt strekke på dagen og gikk over fire timer uten mat. Det har ho gjort på natta før også, men ser ut som om ho har en litt vridd døgnrytme i forhold til døgnet. Lurer på hvor lang tid det tar å snu det og hvordan vi skal gå frem for å snu det, ikke minst, hun et jo bare fire uker… 

 

På fredag gikk jeg tur til kløfta etter barnehagelevering. Fin vei, men litt kjedelig på returen, så derfor prøvde jeg på første økt av en løpe-app jeg har. Den starter pent med oppvarming og korte gå og løpeintervaller og «avkjøling», så blir intervallene lengre etterhvert som man har fullført økter. Ble ikke særlig rask løping, men godt å være litt i gang med trening. Det andre screenshoten er forresten en fitbit-konkurranse denne uka. Flest antall skritt på en arbeidsuke. Kom over 100 000 skritt på fem dager, og er ganskefornøyd  med det:)

Men nå har det gått så lenge at veska da må sove snart. Hun finner ikke roen alene, så jeg håper jeg klarer å amme henne i søvn. God natt!

Legg igjen en kommentar

