Påske 2016

Posted on Updated on

  Da er vi tilbake fra hyttetur. Jeg tror ikke dette blir et langt innlegg, for jeg har vært våken sammen med vesla i to timer nå, og har prøvd å legge henne ned i senga si. Foreløpig er hun våken, men stille. Hun har sovet i babynestet i sengen vår frem til nå, så regner med at jeg må ta henne opp snart. Men, mens jeg venter, så kan jeg oppdatere litt her (blir nok ingen bilde før i morgen).

Hyttetur, på hytte uten strøm og vann, med baby på fem uker gikk veldig fint. Bortsett fra nettene. Jeg tenkte det var fint å prøve å få mye søvn, så jeg la oss ca kl 22 hver kveld. Men ungen hadde andre planer. Alle nettene var hun våken fram til iallefall tolv. Og hun var også en del urolig i løpet av natta, så mye søvn ble det ikke. (Merker nå at det er lettere å stå opp og være våken på natta hjemme, iallfall når ungen sovner greit ca 22 og ikke våkner før litt før tre. Merkelig hvor lite søvn som går greit for å fungere). Men, bortsett fra det;

Hytteturen var koselig, lillesøster var stortsett rolig (på dagtid) og storebror brukte ikke lang tid til å varme opp for familien (farmor og farfar og fem onkler og tanter). Det var flere om å gi han oppmerksomhet, men det var nok litt uvant for han å måtte be om det. (Som i dag «farfar, lese bok», ble gjentatt ørten ganger før han ble lest for)

Vi hadde planer om skitur på han, men det ble ikke noe av. Derimot ble det to gåturer, med pølse»fisk» på pølsetermosen. En termos stor nok til wienerpølser var en god investering som jeg tror vi kommer til å bruke mye i småbarnsperioden. 

Ellers så hører jeg det blir mer og mer urolig i babysengen nå, men før hun trengs å tas opp må jeg få fortelle noe om storebror. Han har et sengetøy med klokke på, og når han har det på senga og jeg har tatt legginga, så har vi sett på klokka og jeg har telt tallene. Og i dag kommer han plutselig og teller til tolv! Helt riktig rekkefølge! Jeg vet ikke hva som er normalt for toåringer, men jeg er iallfall imponert. 

Forøvrig er jeg også imponert over hvordan bilturen tilbake fra hytta gikk. Poden ble dårlig ca samme sted som turen til hytta (da var vi selvfølgelig på motsatt side av veien). Men han sa ifra «aoua» og begynte å hyle. Vi fikk stoppa bilen og jeg fikk tid til å ta frem pose! Hurra, ingen søl:) 

Og da tror jeg at vesla skal få litt oppmerksomhet igjen. Hun ligger helt stille og vi prøver å ha så lite «underholdning» som mulig på natta, så snart skjønner hun kanskje at det beste kl 04/05 på natta er å sove. 

Legg igjen en kommentar

