Planleggingsdag i barnehagen

Posted on

  Først: lillesøster har sovet i egen seng i natt! Ikke i hele natt, men fra vi la oss (ca 23) til kl 04.30 da hun skulle ha mer mat, så sov hun i egen seng. Etter det kom hun opp i vår seng, fordi mannen dro på jobb, og hun våkna første gang jeg prøvde å legge henne ned. 

Mannen dro altså veldig tidlig på jobb, for å kunne komme tidlig hjem. For i dag var det planleggingsdag i barnehagen og jeg skulle for første gang være hjemme alene med begge barna.

Det gikk overraskende bra, da begge barna sov til halv ni. Men jeg var ganske sliten på slutten av dagen, så det ble visst ikke lengre oppdatering enn dette. 

Vi brukte dagen på å leke på stua og på rommet. Blir lenge mellom hver gang lekene hjemme blir brukt, så det var mye som var spennende. 

Og vi leste bøker. Det er kjempegreit at storebror liker å bli lest for, for det kan vi gjøre samtidig som jeg ammer. Og vi pusla. Måtte ha med bildet av klokkepuslespillet, selv om det er litt mørkt, fordi poden har lært seg å telle til 12! 

Og vi testet ut romaskinen jeg har funnet på Finn (på tide å begynne å trene, for det blir færre lange turer med to barn enn det ble med bare en). I dag startet jeg faktisk dagen med å teste ut sykkelvognen som joggevogn med begge barna oppi. Det gikk veldig fint. Storebror syns det var stas å sitte ved siden av lillesøster, og bli trilla litt fortere enn vanlig, mens lillesøster sov godt. 

Legg igjen en kommentar

