Vår og vinter

Posted on

Siden det ikke blir så ofte innlegg her, så blir det to bildecollager i dag. Begge fra dagen i dag.  

 
Om kveldene har lillesøster «hengt på puppen», så jeg har blitt litt sliten og lei av amming. Så i går begynte jeg å tenke på om vi skulle prøve å legge henne litt tidligere enn vi har gjort før. Men de forrige nettene har hun vært våken til rundt 24 eller senere, til tross for at vi har lagt oss ca 22. Jeg har stortsett ammet henne flere ganger og lagt henne ned når hun endelig har sovnet. Men i går la jeg henne ned etter en stund, og da hun våkna så prøvde jeg «opp og ned»-metoden. Bysset når hun var lei seg og la ned når hun ble rolig. Og det skulle faktisk ikke så mange gangene til før hun sovnet kun med smokk, alene i sin egen seng. Og så sov hun til 03, var våken med to mat-runder før hun rundt 04 klarte å finne roen igjen selv og sov til 07.30. En god natt med andre ord.

Barnehagestart etter påsken har vært bra for storebror, og de siste par dagene har han slått seg mindre vrang. Vi har hatt noen runder hvor vi har vært strenge, men bestemte og forklarende. Og det ser ut til at det fungerer godt. Strenge, konsekvente og tydelige om det er oppførsel vi ikke vil ha noe av. Og, selvfølgelig, oppmuntring og positiv oppmerksomhet rundt god oppførsel. Heldigvis er det mest av det siste. 

Etter barnehagen dro jeg innom mormor og morfar og vannet blomster (det er derfra bildene kommer) og så gikk vi en omvei hjem og ble litt bedre kjent i området. Og lillesøster sov lenge, og sov videre da vi kom hjem, så jeg fikk malt ferdig et speil og drukket kaffe før hun våkna. Kjekt å kunne parkere vogna ute (eller ta den med inn). 

Og etter litt tid hjemme gikk vi ut igjen og da kommer dagens bilde Nr to:  

 
Snø! Var vi ikke ferdig med vinteren? 

Fikk i det minste trillehjelp hjem:) 

Legg igjen en kommentar

