Barseltreff, fyseo, besøk, tur og nattsoving

Posted on

DOppsummering av uka. 

  
Ble ikke mye til bildetaking denne uka, men det betyr ikke det ikke har skjedd noe. 

Mandagen begynte kjipt med møtet på jobben. Men det orker/gidder jeg ikke tenke mer på-ferdig med det! Så var vi på helsestasjonen. Ylva har nå blitt åtte uker, så det er nok siste mandagen vi drar dit. Tilbudet er jo for mødre med barn fra 0-7 uker. Det var en del nye der, og jeg la de til i Facebookgruppen for barseltreff, så får se om vi møtes flere ganger utover våren. 

Tirsdag begynte med en joggetur, så dro vi til legen for å ta blodprøve. Jeg fikk bekreftet av legen at jernnivået mitt er veldig lavt etter denne fødselen også, så han anbefalte tilskudd med en gang for å ikke få varige problemer med det. Etterpå så fikk vi besøk av ei venninne med unge på 15 måneder. Veldig hyggelig. 

På onsdag var Trym hos fyseoterapaut. De har lurt på barnehagen om det er noe galt med hoftene hans siden han har sagt ifra at han har vondt og har vært mindre mobil og aktiv enn andre barn på hans alder. Fyseoterapauten avkreftet problemer med hoftene og stive ledd, men hun sa at han tvert i mot hadde vel myke ledd. Han er for ung til å få noe diagnose, men hun kalte det hypermobile ledd. Så han må jobbe ekstra mye for å stabilisere når han beveger deg. Da er det jo ikke noe rart at han har foretrukket å gjøre ting som har krevd andre egenskaper enn fysiske utfordringer. 

Etter fyseoesjekk ble Trym med morfar og Ylva og jeg dro på kafé for barseltreff. Vi var fem i alt og egentlig skulle noen av oss på beibikino, men vi ble sittende og skravle i nesten tre timer isteden. På ettermiddagen var det middag med mormor og morfar. Trym var tydelig sliten etter en aktiv og morsom dag med morfar, så han fikk litt sinneanfall på kvelden. Det begynner å bli fler og fler av dem, og jeg prøver så godt jeg kan å bruke rådene fra «verdens beste pappa», men der er ikke alltid like lett å holde seg rolig og fornuftig.

På torsdag begynte jeg igjen med en joggetur. Men resten av dagen tror jeg ikke vi gjorde så mye, for nå klarer jeg faktisk ikke til å huske noenting. Men, på kvelden var jeg utslitt, så vi prøvde å legge Ylva ca samtidig som Trym, og jeg la meg nede samtidig som henne. Og etter en halvtimes tid med å gi henne smokken, så sovna ho. Og det gjorde jeg også. Hun sov med andre ord fra kl 20. Og så sov hun hele natta! (Bortsett fra mating da) 

I går dro vi på langtur for å prøve å få litt ekstra skritt på fitbit-konkurransen. Vi gikk tur retur Gardermoen. Og det ble 35 000 skritt. Nokså sliten i bein og rygg etterpå, og jeg kom kun på 4.plass 😦 Der betyr vel bare at jeg må gå enda lengre neste uke. 

I går var Trym trøtt og grinete, og i natt var han masse våken. Så nå sitter vi som zombier på sofaen og ser biler. Det regner ute, så en rolig innedag er fint for allemann:)

Legg igjen en kommentar

