Barseltrening

Posted on


I dag var det prøvetime for Barseltrening utenfor eidsvollsbygningen. Jeg fant ut for litt siden at jeg skulle sjekke det ut, så Ylva og jeg satte oss i bilen og dro til gamle kjente strøk. Det var fem andre mødre det, og instruktøren. De andre barna var fra fem måneder og opp, så Ylva var desidert den yngste. Hun holdt seg relativt rolig i vogna, bare litt småknirk siden hun mista smokken noen ganger. Et par av gangene fikk hun den igjen av instruktøren mens jeg fikk fortsatt treningen. Jeg trodde treningen i seg selv skulle være litt hard siden det jo er lenge siden jeg har trent (annet enn de joggeturene i det siste), men det gikk ganske greit. Vi gjorde et minutt av hver øvelse og tre repetisjoner. Øvelsene et sånne jeg jo kan gjøre hjemme, men det er jo litt ekstra motivasjon å trene med andre. Øvelsene var knebøy, pushups, planken, chins(? Sånn hvor man senker seg ned mens armene er oppå en høyde), utfall og ryggløft. Det som gikk dårligst var pushups og planken. Det siste et kanskje ikke så rart, siden det er kort tid siden fødsel (skal vel forsåvidt ta det med ro når det gjelder magemuskler også). Men pushups må jeg øve på, for der håper jeg på å se fremgang til en evnt neste økt. Tror nok jeg melder meg på kurset, men et litt usikker enda. En ting er iallefall sikkert. Kommer til å kjenne det i armene i morgen:)

Legg igjen en kommentar

