5-månederskontroll

Posted on Updated on

Plutselig har poden rukket å bli hele fem måneder. Jeg forstår ikke helt hvor april ble av. Jeg merker jeg begynner å bli veldig glad for dette blogg-prosjektet, for tiden flyr og det er fint å ta noen tilbakeblikk innimellom.

Jeg syns det å ha en baby bare blir lettere, føles mer og mer naturlig og, ikke minst, blir bare triveligere og morsommere for hver uke.

I dag var vi på femmånederskontroll med veiing og måling og en prat med helsesøsteren før det var på tide med vaksine igjen.

Vekten til ungen har gått bra opp, han ligger litt over gjennomsnittet. Mens høydekurven har flatet ut. Helsesøsteren sa at det kunne ha noe med at han hadde vært forkjølet, ellers kan det gå i rykk og napp. Vi skulle uansett måle ved neste kontroll også for å følge med. Han ligger vel på 95%persentilen, så er ikke bekymret for at han er for kort, men alikevel fint å vite at de følger opp dersom det skulle vise seg å være noe.

Vaksiner er ikke ne gøy for mor eller barn, men jeg syns han takla det fint. Han grein høyt, en annen gråt enn «vanlig» trøtt eller sulten gråt. Er ikke noe morsomt å høre, men det virket ikke som han la merke til det andre stikket, så det var vel mer overraskende enn vondt.

Han roet seg relativt fort syns jeg og mens vi ventet de obligatoriske 20 minuttene etter vaksinen lo han og var i godt humør igjen. Jeg merket selv at det var lettere å holde roen selv denne gangen og kanskje det smittet over på ungen?

Nå gjenstår det å se hvordan han reagerer på vaksinen og hvordan resten av dagen blir. Foreløpig er humøret hans på topp:)

20140505-151533.jpg

Legg igjen en kommentar